Virtualios pamokos 7 klasėje planas
Ploto ir tūrio matavimas
|
||
Pamokos uždavinys (iai)
|
Išnagrinėję vadovėlyje pateiktą ir ekrane demonstruojamą
medžiagą, stebėdami mokytojo rodomus įvairius taisyklingos ir netaisyklingos
geometrinės formos kūnus, atlikdami užduotis iš specialiosios kompiuterinės
svetainės, prisimins, kaip apskaičiuojamas plotas ir tūris matematikoje,
pakartos per matematiką išmoktus ploto ir tūrio matavimo vienetus, mokysis
vienus ploto ir tūrio vienetus paversti kitais; pasirengs II – jam
laboratoriniam darbui.
|
|
Kompetencijos
|
Mokėjimo mokytis: darbas
su įvairiais informacijos šaltiniais;
Komunikavimo: Diskusijos, kaip racionaliausiai
atlikti užduotis; parama
draugams
Asmeninė: Gebėjimas įvertinti situaciją, gebėjimas
atlikti paprasčiausius matavimus; gebėjimas
naudotis IT galimybėmis
Iniciatyvumo ir kūrybingumo: Racionaliausių
sprendimų siūlymas, idėjų pasiūla
Socialinė: Veikla
komandoje; parama silpnesniems; dalijimasis savo sukurtais produktais; bendravimas elektroninėje erdvėje.
Dalykinės: Fizikos
mokslo ryšys su praktika; abstraktus ir erdvinis mąstymas; pasiruošimas
sudėtingesnei fizikos veiklai.
|
|
Klasės pasiruošimas
(motyvacija, smalsumas, gebėjimai)
|
Kodėl išmaniajam žmogui būtina gebėti įvertinti ir apskaičiuoti įvairius
plotus ir tūrius (įvairių paviršių dažymas; žemės sklypų pirkimas-pardavimas;
įvairių medžiagų talpinimas induose irk t.)
|
|
Pamokos tipas (pabraukti)
|
naujos medžiagos nagrinėjimas, žinių
gilinimas, įgūdžių formavimas,
kartojimas, mišrus
|
|
Pamokos
planas
|
Trukmė (45 min)
|
|
Sužadinimas Labai paprasti gyvenimiški klausimai ir užduotys, kurių neįmanoma
atlikti negebant įvertinti ir apskaičiuoti ploto ir tūrio. Panaudojamas kursų
metu sukurtas komiksas (jungiamasi iš svetainės „Fizika+“)
|
6 min
|
|
|
|
|
Veikla/veiklos
(ankstesnių žinių aktualizavimas, naujos medžiagos aiškinimas, įtvirtinimas)
|
15 min
15 min
|
|
1. Išsiaiškinama ploto sąvokos esmė.
2. Pateikiama keletas paprastų pavyzdžių
remiantis mokinių žiniomis iš matematikaos.
3. Mokiniai, peržvelgę vadovėlio
medžiagą, iš matematikos pamokų prisimena pagrindinį ploto matavimo vienetą
ir kitus.
4. Analizuojama lentelė vadovėlyje: ryšys
tarp įvairių ploto matavimo vienetų. Atliekama 1-oji QR kodu užkoduota
užduotis.
5. Naudojant skaidres su animacijomis
primenami taisyklingų figūrų ploto nustatymo metodai
6. Irgi naudojant skaidres su
animacijomis išaiškinamas netaisyklingos formos kūnų ploto radimo principas
(langelių metodas, planimetro naudojimas.
7. Mokinių veikla nustatant mokytojo
pateiktų plokščių kūnų plotą (naudojami planšetiniai kompiuteriai ir svetainė
menti.com
pasiekiama per „Fizika+“ )
8. Išsiaiškinama tūrio sąvokos esmė.
9. Pateikiama keletas paprastų pavyzdžių
remiantis mokinių žiniomis iš matematikaos.
10. Mokiniai, peržvelgę vadovėlio
medžiagą, iš matematikos pamokų prisimena pagrindinį tūrio matavimo vienetą
ir kitus.
11. Analizuojama lentelė vadovėlyje:
ryšys tarp įvairių tūrio matavimo vienetų.
5. Naudojant skaidres su animacijomis
primenami taisyklingų figūrų tūrio nustatymo metodai
12. Irgi naudojant skaidres su
animacijomis išaiškinamas netaisyklingos formos kūnų tūrio radimo principas
(menzūros metodas)
13. Mokinių veikla nustatant mokytojo
pateiktų erdvinių kūnų tūrį planšečių pagalba.
14. Pateikiama Mentimeter apklausos
užduotis
|
||
Įsivertinimas Specialių QR kodu užkoduotų užduočių rinkinys, pasiekiamas iš
„Fizika+“
|
5 min
|
|
|
|
|
Refleksija Specialių užduočių rinkinys lape ir Mentimeter užduotis
(planšetės)
|
4 min
|
|
|
|
|