Pamokų planai


Virtualios pamokos 7 klasėje planas

Pamokos tema
Ploto ir tūrio matavimas
Pamokos uždavinys (iai)

Išnagrinėję vadovėlyje pateiktą ir ekrane demonstruojamą medžiagą, stebėdami mokytojo rodomus įvairius taisyklingos ir netaisyklingos geometrinės formos kūnus, atlikdami užduotis iš specialiosios kompiuterinės svetainės, prisimins, kaip apskaičiuojamas plotas ir tūris matematikoje, pakartos per matematiką išmoktus ploto ir tūrio matavimo vienetus, mokysis vienus ploto ir tūrio vienetus paversti kitais; pasirengs II – jam laboratoriniam darbui.

Kompetencijos
Mokėjimo mokytis: darbas su įvairiais informacijos šaltiniais;

Komunikavimo: Diskusijos, kaip racionaliausiai atlikti užduotis; parama
draugams
Asmeninė: Gebėjimas įvertinti situaciją, gebėjimas atlikti paprasčiausius matavimus; gebėjimas naudotis IT galimybėmis

Iniciatyvumo ir kūrybingumo: Racionaliausių sprendimų siūlymas, idėjų pasiūla

Socialinė: Veikla komandoje; parama silpnesniems; dalijimasis savo sukurtais produktais; bendravimas elektroninėje erdvėje.

Dalykinės: Fizikos mokslo ryšys su praktika; abstraktus ir erdvinis mąstymas; pasiruošimas sudėtingesnei fizikos veiklai.
Klasės pasiruošimas (motyvacija, smalsumas, gebėjimai)
Kodėl išmaniajam žmogui būtina gebėti įvertinti ir apskaičiuoti įvairius plotus ir tūrius (įvairių paviršių dažymas; žemės sklypų pirkimas-pardavimas; įvairių medžiagų talpinimas induose irk t.)
Pamokos tipas (pabraukti)
 naujos medžiagos nagrinėjimas, žinių gilinimas, įgūdžių formavimas,  kartojimas, mišrus

Pamokos planas
Trukmė (45 min)
Sužadinimas Labai paprasti gyvenimiški klausimai ir užduotys, kurių neįmanoma atlikti negebant įvertinti ir apskaičiuoti ploto ir tūrio. Panaudojamas kursų metu sukurtas komiksas (jungiamasi iš svetainės „Fizika+“)
6 min


Veikla/veiklos (ankstesnių žinių aktualizavimas, naujos medžiagos aiškinimas, įtvirtinimas)







15 min









15 min
1. Išsiaiškinama ploto sąvokos esmė.
2. Pateikiama keletas paprastų pavyzdžių remiantis mokinių žiniomis iš matematikaos.
3. Mokiniai, peržvelgę vadovėlio medžiagą, iš matematikos pamokų prisimena pagrindinį ploto matavimo vienetą ir kitus.
4. Analizuojama lentelė vadovėlyje: ryšys tarp įvairių ploto matavimo vienetų. Atliekama 1-oji QR kodu užkoduota užduotis.
5. Naudojant skaidres su animacijomis primenami taisyklingų figūrų ploto nustatymo metodai
6. Irgi naudojant skaidres su animacijomis išaiškinamas netaisyklingos formos kūnų ploto radimo principas (langelių metodas, planimetro naudojimas.
7. Mokinių veikla nustatant mokytojo pateiktų plokščių kūnų plotą (naudojami planšetiniai kompiuteriai ir svetainė menti.com pasiekiama per „Fizika+“ )
8. Išsiaiškinama tūrio sąvokos esmė.
9. Pateikiama keletas paprastų pavyzdžių remiantis mokinių žiniomis iš matematikaos.
10. Mokiniai, peržvelgę vadovėlio medžiagą, iš matematikos pamokų prisimena pagrindinį tūrio matavimo vienetą ir kitus.
11. Analizuojama lentelė vadovėlyje: ryšys tarp įvairių tūrio matavimo vienetų.
5. Naudojant skaidres su animacijomis primenami taisyklingų figūrų tūrio nustatymo metodai
12. Irgi naudojant skaidres su animacijomis išaiškinamas netaisyklingos formos kūnų tūrio radimo principas (menzūros metodas)
13. Mokinių veikla nustatant mokytojo pateiktų erdvinių kūnų tūrį planšečių pagalba.
14. Pateikiama Mentimeter apklausos užduotis

Įsivertinimas Specialių QR kodu užkoduotų užduočių rinkinys, pasiekiamas iš „Fizika+“
5 min


Refleksija Specialių užduočių rinkinys lape ir Mentimeter užduotis (planšetės)

4 min